رهبر جدید (خلیف جدید داعش) کیست؟

رهبر و خلیفه جدید داعش

http://upload7.ir/imgs/2014-11/96565054801236456276.jpg

رهبر جدید (خلیف جدید داعش) کیست؟

رهبر و خلیفه جدید داعش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،سی ان ان سناریوهای احتمالی برای سرکردگی گروهک تروریستی داعش را بررسی کرد. در این گزارش با اشاره به این مطلب که نباید انتظار داشت با حذف البغدادی، داعش دچار فروپاشی شود، به نقل از "جیمز اسپایدر مارکس" ژنرال بازنشسته آمریکایی می گوید: این گروه تحول پیدا خواهد کرد و سرکردگان جدیدی پیدا میکند.

این کارشناس امریکایی براین باور است که کادر رهبری داعش از ارتش صدام ریشه گرفته است و آنها رهبرانی به شدت آموزش دیده و حرفه ای هستند.
لورن اسکوایرز، پژوهشگر مؤسسه مطالعات جنگ می گوید: داعش احتمالاً یک خط مشخص جانشینی دارد و همچون یک سازمان بوروکراتیک  عمل می کند، خواه بغدادی این خط جانشینی را مشخص کرده و یا مجلس شورا، چنین امری را تدارک دیده باشد.در این میان باید در نظر داشت که بغدادی دارای دو معاون و یک سخنگو است که احتمال جانشینی یکی از معاونان و پس از وی سخنگوی داعش فراوان است.

 ابومسلم ترکمانی که بر فعالیت‌های داعش درعراق نظارت می‌کند و ابوعلی انباری که مسئولیت عملیات در سوریه را بر عهده دارد کابینه‌ مشاوران و معاونان  ارشد بغدادی را تشکیل می داد. هر دو این افراد، در زمان صدام از جمله افسران ارتش عراق بوده‌اند.


پیتر نیومن، استاد کالج کینگ می‌گوید: این افراد که پیشتر در ارتش صدام خدمت کرده‌اند، به شدت خشن هستند. علاوه بر این، آن‌ها از انضباط و توانایی نظامی نیز برخوردارند.


تحلیلگران معتقدند الترکمانی بختی قوی برای رهبری داعش دارد.


فرد دیگری که ممکن است رهبری داعش را بر عهده بگیرد، محمد العدنانی، سخنگوی ارشد این گروه است.


تحلیلگران می‌گویند، برخی از معاونین البغدادی و همچنین سخنگوی ارشد داعش، زمانی در «کمپ بوکا»، اردوگاهی که تحت نظارت آمریکایی‌ها بود، در زندان بوده‌اند. خود البغدادی نیز چهار سال در اردوگاه مذکور زندانی بوده است.

 

اخبار بین الملل - شبکه خبر