Image result for ‫توپ طلای 2014‬‎

برترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۴ انتخاب شدند. در این میان، مهم‌ترین جایزه یعنی توپ طلا یا عنوان بهترین بازیکن سال به کریستیانو رونالدو اهدا شد تا او برای دومین سال پیاپی صاحب این عنوان شود.

برای مشاهده متن کامل خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید....

 

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال دنیا و اهدای توپ طلای فیفا در سال ۲۰۱۴ از ساعاتی پیش در مقر فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در شهر زوریخ برگزار شد. در ادامه گزارش لحظه به لحظه این مراسم را می‌خوانید.
 
۱۹:۴۵  تا کنون کنفرانس خبری سه نامزد دریافت بهترین مربی سال در زوریخ برگزار شده است.
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
 
کارلو آنجلوتی: مربی ایتالیایی رئالی‌ها سال موفقی را در مادرید گذرانده و چهار جام را برای کهکشانی‌ها کسب کرده است. همین چهار جام که مهم‌ترینش قهرمانی در چمپیونزلیگ است، موجب شده تا او یکی از نامزده‌های عنوان بهترین مربی سال باشد. کالتو در کنفرانس خبری پیش از ‌مراسم گفت: «مهم‌ترین مسأله، سخت کار کردن و استفاده از حداکثر توانایی‌های بازیکنانم بود. ساختن یک تیم متحد و گنجاندن این باور در بازیکنان که تیم و باشگاه از هر چیز دیگری مهم‌تر است، وظیفه دشواری بود و نیاز به کار مداوم و سخت داشت‌».

وی ادامه داد: «در رئال این شانس را دارم که با گروهی از بازیکنان حرفه‌ای که می‌دانند برای موفقیت تیم باید همه توانشان را در زمین بگذارند، کار می‌کنم. کار کردن با این بازیکنان دشوار نیست؛ اما رفتار یک مربی باید با همه بازیکنان یکسان باشد. یک مربی نباید در تیمش تعیین کند که کدام بازیکن ستاره و از دیگران ارزشمند‌تر است‌».
ذیگو سیمئونه: «هر جور ‌به اتفاقات یک سال اخیر فوتبال نگاه کنیم، دیگو سیمئونه را در جمع برترین‌های این سال می‌بینیم. مدافع سابق جنگنده‌ای که این جنگدگی را با خود به دنیای مربیگری هم آورد و از اتلتیکو مادرید یک تیم بزرگ ساخت؛ تیمی که شاید ستاره‌هایش به پای ستاره‌های تیم‌هایی نظیر رئال نرسد، ولی به معنای واقعی کلمه یک تیم هستند و برای همین هم سال قبل قهرمان لالیگا شدند. سیمئونه در کنفرانس خبری پیش از مراسم گفت: فکر می‌کنم رقابت‌های داخلی نیز به اهمیت رقابت‌های بین المل


لی هستند. شما هر هفته موظفید بازیکنانتان را روی بازی بعدی متمرکز کنید. انتخاب یازده بازیکن اصلی با انگیزه، یکی از مهم‌ترین چالش‌های یک مربی است.

برای موفقیت در رقابت‌های لیگ، جام حذفی و نیز چمپیونزلیگ، بهترین راه، ایجاد رقابت درون تیمی است. با انگیزه نگاه داشتن بازیکنان، یکی از رموز موفقیت مربیان می‌تواند باشد. شما در تیم من می‌توانید ببینید ‌بازیکنانم‌چگونه دیدگاه‌های من را درون زمین به اجرا می‌گذارند. زمانی که چنین چیزی را مشاهده می‌کنم، حس بزرگ و خوبی به من دست می‌دهد‌».

 

 

 

گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
یواخیم لوو: چه کسی شایسته‌تر از مربی تیم قهرمان جهان برای حضور در جمع بهترین مربی‌های سال است؟ یواخیم لوو دوست‌داشتنی در این سال‌ها از آلمان تیمی ساخته که تحسین همگان را برانگیخته است. تیم ملی آلمان با میانگین سنی عالی‌ و ستاره‌های فوق‌العاده‌ای که دارد به نظر که تا چند سال آینده، آقای فوتبال دنیا خواهد بود.

لوو در کنفرانس خبری گفت: «هر سه نامزد نهایی، بازیکنانی فوق العاده هستند اما پیشرفت نویر در سال‌های اخیر و بازدهی او در تیم‌هایی که برایشان بازی کرده، بسیار ‌بوده است. او به آلمان کمک کرد تا قهرمان جهان شود و برای ما مثل یک مدافع اضافه بود. دو رقیب دیگر او نیز شایستگی‌های زیادی دارند؛ اما به اعتقاد من توپ طلا باید به نویر برسد‌».
 
لوو در مورد چگونگی ساختن یک تیم قهرمان گفت: «برای ساختن چنین تیمی، علاوه بر اینکه نیاز است ‌مربی خوبی باشید، باید روان‌شناس خوبی هم باشید. شما باید با اصول روان‌شناسی آشنا بوده و شخصیت بازیکنانتان را بشناسید و به کمک همین اطلاعات، یک تیم متحد و منسجم بسیازید‌».
 
۱۹:۵۰  عکس یادگاری مسی، رونالدو و نویر. سه نامزد دریافت توپ طلای سال ۲۰۱۴ پیش از آغاز کنفرانس خبری عکس یادگاری گرفتند.
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
۲۰:۰۰  کریستیانو رونالدو در کنفرانس خبری پیش از مراسم اعلام کرد که از همبازی شدن با لونل مسی استقبال می‌کند. او که در این سال‌ها رقابت تنگاتگی با مسی در تصاحب این عنوان داشته در خصوص جایزه توپ طلا گفت: فکر نمی کنم توپ طلا با ارزش ترین چیز باشد. مسائل بسیار مهمتر از این هم در فوتبال وجود دارد. هدف من وارد شدن در تاریخ فوتبال است. همیشه این را گفته ام و عقیده ام تغییری نمی کند. اگر توپ طلا را ببرم یک افتخار است. همین حالا هم راضی و خشنود هستم.
 
۲۰:۰۵  لیونل مسی هم مانند رونالدو در چند سال اخیر گزینه ثابت دریافت این عنوان بوده و چند سال پیاپی هم آن را دریافت کرده است. او در کنفرانس خبری گفت: «کریستیانو سال بسیار خوبی داشت. قهرمانی‌های متعدد با رئال و شکستن رکورد‌های گلزنی، سال خوبی برای او رقم زدند. او هم مثل نویر شایسته توپ طلاست. از اینکه بار دیگر در این مراسم به عنوان نامزد توپ طلا حضور دارم، خوشحالم و به آن افتخار می‌کنم». ‌
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
از مسی در مورد جام جهانی و اهدافش در سال ۲۰۱۵ ‌پرسیده شد. فوق ستاره آرژانتینی بارسا در پاسخ گفت: «جام جهانی خوب و سازمان یافته‌ای بود. همه چیز خوب پیش رفت. درست است که در فینال شکست خوردیم، اما مردم از دیدن بازی‌های زیبا در این جام راضی بودند. تقویم مسابقات فوتبال بسیار فشرده است. پس از انجام بازی‌هایی دشوار در مسابقات باشگاهی، در مقاطعی باید به تیم ملی برویم. فاصله بین مسابقات کوتاه است و این کار را دشوار می‌کند. در سال ۲۰۱۵ دوست دارم همه جام‌ها را با بارسلونا کسب کنم که البته کار دشواری است. در تابستان هم کوپا آمریکا را پیش روی داریم و قهرمانی در اینجام برای آرژانتین بسیار مهم است‌».
 
۲۰:۱۰  خیلی‌ها امیدوارند با اهدای توپ طلای امسال به مانوئل نویر هم دوقطبی این سال‌های مسی ـ رونالدو شکسته ‌و هم از توانایی‌های بالای نویر تقدیر شود؛ دروازه‌بانی که چیزی فرا‌تر از یک دروازه‌بان برای هر تیمی است و سال خوبش را با قهرمانی جهان در برزیل تکمیل کرد.

نویر در خصوص جام‌جهانی ۲۰۱۴ به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم فوتبال در حال تغییر است، تیم‌های کوچک قوی‌تر شده‌اند و قهرمانی در جو برزیل، خیلی فوق‌العاده بود.

او در خصوص تفاوت بازی در تیم ملی و رقابت‌های باشگاهی هم گفت: فکر می‌کنم در مجموع بازی کردن در باشگاه با تیم ملی تفاوت زیادی دارد، زیرا در تیم ملی، بازیکن‌ها برای کشور می‌جنگند و این سبک بازی را تغییر می‌دهد. فکر می‌کنم تفاوت لیگ‌های اسپانیا، آلمان و انگلیس به مربی‌ها مربوط است.

نویر همچنین در خصوص اهداف سال ۲۰۱۵ هم اعلام کرد: هدف ما در سال جدید روی باشگاه خواهد بود. امیدوارم جام‌های متعددی کسب کنیم. هدف همیشه سه جام است، سخت است، ولی باید هدف گذاری کرد. فینال لیگ قهرمانان در برلین برگزار می‌شود و برای قهرمانی می‌جنگیم. همچنین با تیم ملی می‌خواهیم به یورو صعود کنیم.
 
۲۰:۱۵  تیری‌ هانری از مهمان‌های ویژه این مراسم لحظاتی پیش از آغاز رسمی آن. هانری چند هفته پیش از دنیای حرفه‌ای فوتبال خداحافظی کرد. او که خودش نامزد دریافت این جایزه هم بود در میان سه نامزد بهترین بازیکن سال با مسی همبازی بوده است.
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
۲۰:۱۷  آلساندرو دل‌پیرو مهمان ویژه این مراسم و دیگو سیوئونه نامزد جایزه بهترین مربی سال.
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
۲۰:۲۰  رونالدو برای حضور در مراسم حاضر شد و لحظاتی هم مقابل لنز عکاس‌ها ایستاد. توییتر رسمی فیفا لحظاتی پیش این عکس را منتشر کرد.
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
۲۰:۲۲  مسی هم که هر سال لباس رسمی او برای حضور در مراسم مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد امشب هم با انتخاب یک رنگ متفاوت مورد توجه عکاس‌ها قرار گرفت. او هم لحظاتی پیش در سالن حضور یافت.
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
۲۰:۲۵  عکس یادگاری رونالدوی و خانواده‌‌اش پیش از آغاز مراسم. کریستیانو جونیور، پسر رونالدو هم در تصویر دیده می‌شود.
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
۲۰:۳۵  وین رونی که مشغول تماشای مراسم از تلویزیون است، در اظهارنظری ‌در صفحه شخصی‌‌ اینستاگرامش گفت: امشب مراسم گالا است. دوست دارم رونالدو، بهترین بازیکن شود و گل فان‌پرسی به اسپانیا هم جایزه بهترین گل را ببرد.
 
۲۰:۴۵  مراسم فرش قرمز برگزار شد و ستاره‌ها در میان فلاش پیاپی عکسان وارد سالن مراسم شدند. سپ بلا‌تر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، نخستین سخنران این مراسم بود. بلا‌تر صحبت‌هایش را با ابراز هم‌دردی با کشور فرانسه پس از حادثه ترورسیتی در این کشور شروع کرد و گفت: «کشور همسایهٔ ما در ماتم و اندوه سنگینی فرو رفته است‌».
 
بلا‌تر ادامه داد: «فوتبال می‌تواند صلح را به کشور‌ها هدیه دهد. دست دادن (در ابتدای بازی‌ها) یک نشان جهانی برای صلح است و باعث ایجاد دوستی، احترام و بخشش می‌شود‌».
 
۲۱:۱۵  الساندرو دل‌پیرو جایزه بهترین دروازه‌بان سال را به مانوئل نویر دروازه‌بان تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ اهدا کرد.
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
۲۱:۳۰  فیلیپ لام، تیاگو سیلوا، سرخیو راموس و داوید لوئیز، مدافعین برتر سال انتخاب شدند. آندرس اینیستا، تونی کروس و آنخل دی ماریا به عنوان بهترین هافبک‌های سال انتخاب شدند. رونالدو، روبن و مسی هم مثلث خط حمله تیم منتخب سال را تشکیل دادند.
 
۲۱:۳۰  تیم منتخب سال فوتبال جهان انتخاب شد. یازده مرد برتر با حضور روی سن جوایزشان را دریافت کردند و عکسی به یادگار گرفتند.

ترکیب تیم منتخب سال ۲۰۱۴:
 
دروازه‌بان: مانوئل نویر
 
مدافعان: فیلیپ لام، سرخیو راموس، تیاگو سیلوا، داوید لوئیز
 
هافبک‌ها: تونی کروس، آنخل دی‌ماریا، آندرس اینیستا
 
مهاجمان: لیونل مسی، آرین روبن، کریستیانو رونالدو
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
۲۱:۳۵  جایزه ریاستی فیفا به هیروشی‌کاگاوا اهدا شد. هیروشی‌کاگاوا خبرنگار پابه‌سن گذاشته ژاپنی است که در ۱۰ جام‌جهانی حاضر ‌و در پوشش رسانه ای آن فعال بود. سپ بلاتر جایزه کاگاوا را به او اهدا کرد. این جایزه پیشترها به پله، بکن‌بائر و فرگوسن اهدا شده بود.
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
۲۱:۳۶  در این لحظه، ویدئویی از همه لحظات خوب و بد رونالدو در سال ۲۰۱۴ پخش شد. پس از آن کریستیانو رونالدو روی سن آمده و درباره سال ۲۰۱۴ می‌گوید: کار کردن با آنچلوتی لذت‌بخش است. امسال برای ما فوق‌العاده بود. وقتی به مادرید رسیدیم فشار برای کسب "لادسیما" را حس کردیم. کسب دهمین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان بهترین لحظه امسال بود؛ لحظه‌ای که متعلق به همه هواداران است. آنها لایق این قهرمانی هستند.
 
۲۱:۴۰  رالف کلرمن از آلمان برنده جایزه بهترین مربی سال بانوان شد. کلرکن هدایت تیم فوتبال زنان ولفسبورگ را بر عهده داشته و جایزه خود را از دست اولتمار هیتسفلد دریافت کرد، تا لحظاتی دیگر بهترین مربی سال مردان هم معرفی می‌شود؛ شانس مربی تیم ملی آلمان برای کسب این عنوان بالاست.
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
۲۱:۴۱  همان طور که پیش‌بینی می‌شد، یواخیم لوو جایزه بهترین مربی سال را از آن خود کرد. لوو با قهرمانی آلمان در جام‌جهانی ۲۰۱۴ توانست از سد آنجلوتی و سیمئونه بگذرد. لوو در سخنرانی خود پس از دریافت جایزه گفت: این جایزه فقط برای من نیست. من به نمایندگی از همه اعضای تیم ملی آلمان که قهرمان جهان شدند، این جایزه را می‌گیرم. این نتیجه چند سال کار سخت است. می‌خواهم از همه مربیان آلمانی که هر روز سخت با بازیکنان جوان کار می‌کنند، تشکر کنم. یک مربی بدون تیمی فوق‌العاده چه چیزی دارد؟
 
لوو ۳۶ درصد، آنچلوتی ۲۲ درصد و سیمئونه ۱۹ درصد آرا را کسب کرده بودند.
 
گزارش لحظه به لحظه از مراسم بهترین‌های سال فوتبال جهان
 
۲۱:۴۴  یروم والکه برای اهدای جایزه بازی جوانمردانه سال به‌روس سن آمد. او این جایزه را به همه داوطلبانی که در مسابقات مختلف فیفا ‌ ‌داوطلبانه به برگزاری این مسابقات کمک می‌کنند، اهدا کرد. والکه گفت: از خدمات و کمک‌های شما متشکرم!
 
۲۱:۵۰  بعد از رونالدو نوبت به پخش ویدئوی لحظات حساس فوتبالی مسی در سال گذشته بود. این ویدئو با حرف‌های پابلو آیمار آغاز شد و آیمار در آن برای هم‌وطنش آرزوی موفقیت کرد. سپس لیونل مسی روی سن می‌آید و به عنوان دومین نامزد کسب توپ طلا معرفی می‌شود. او می‌گوید: در جام جهانی توانستیم به فینال برسیم؛ اما متأسفانه مغلوب شدیم ولی دوباره برای دوره بعد تلاش می‌کنیم. ما باید هر سال بهتر و بهتر شویم.
 
یواخیم لوو بهترین مربی جهان در سال ۲۰۱۴ شد
 
۲۲:۰۰  یواخیم لوو و فیلیپ لام روی استیج حاضر شدند و درباره هماهنگی تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و موفقیت این تیم صحبت کردند. لوو گفت: ادامه دادن موفقیت به هیچ وجه آسان نیست. اسپانیا با کسب سه عنوان پشت سرهم در جام جهانی و جام ملت‌ها به ما نشان داد که این کار باید چگونه انجام شود؛ این‌‌ همان چیزی است که ما باید از آن الگو بگیریم.

 

یواخیم لوو بهترین مربی جهان در سال ۲۰۱۴ شد

 

 
۲۲:۱۶  جیمز رودریگز برنده جایزه پوشکاش شد. مهاجم جوان و کلمبیایی رئال مادرید به‌ خاطر گل فوق‌العاده‌ای که در یک هشتم نهایی جام‌جهانی به اروگوئه به ثمر رسانده بود، برنده جایزه بهترین گل سال شد. روبن فن‌پرسی از هلند و استفنی روشه از ایرلند، دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند. کریستین کارمبو این جایزه را به رودریگز اهدا کرد.
 
۲۲:۲۸  نادین کسلر برنده جایزه بهترین بازیکن زن سال شد. این دومین جایزه‌ای است که نصیب تیم فوتبال زنان ولفسبورگ شد. او برای دریافت این جایزه با مارتا از برزیل و اب وامباخ از وسترن نیویورک آمریکا رقابت داشت.
 
۲۲:۳۱  کریستیانو رونالدو برنده جایزه بهترین بازیکن سال شد. تیری هانری این جایزه را به او اهدا کرد. رونالدو بعد از دریافت جایزه‌اش گفت: می‌توانم مادرم و خانواده‌ام را ببینم. می‌خواهم از کسانی که به من رأی دادند تشکر کنم. سال فوق‌العاده بود. دوست دارم کاری که تا الان انجام داده‌ام را ادامه دهم. می‌خواهم هر روز که می‌گذرد، بهتر شوم. هیچ وقت فکر نیم‌کردم بتوانم این جایزه را سه بار به خانه ببرم. می‌خواهم یکی از بهترین بازیکنان تاریخ شوم.
 
توپ طلای ۲۰۱۴ به کریستیانو رونالدو رسید
 
توپ طلای ۲۰۱۴ به کریستیانو رونالدو رسید